وضعیت قیمت زعفران در ایران به صورت عمده

وضعیت قیمت زعفران در ایران به صورت عمده

وضعیت قیمت زعفران در ایران به صورت عمده

برای بهتر شدن وضعیت قیمت زعفران در ایران راهکار های بسیاری از سمت دست اندرکاران مربوطه اعلام گشت. اما اینکه به آینده روشن و موفقیت آمیز آن در صورت عرضه عمده چه میزان امیدوار بود، مهم می باشد.

مشکلات موجود در مسیر قیمت زعفران در ایران

وضعیت قیمت زعفران در ایران به صورت عمده

با بیشتر شدن حجم معاملات محصولات، افراد بسیاری در پی ورود به بازار های خرید و فروش برآمدند تا به سود و درآمد برسند. برخی از آن ها تنها قصد و نیتشان همین مورد بود و هیچ اهمیتی به شرایط فعلی و سود و زیان سایر قشر ها نداشته و خود را مهم می دانستند.

این رویه باعث شکل گیری یک روحیه خود خواهانه در بین اشخاص مشغول به کار شد که روز به روز در حال گسترش یافتن بود و در نهایت به یک دوگانگی و دو دستگی می انجامد. همان گونه که امروز شاهد بروز این قضیه هستیم و در آینده تبعات بیشتری متوجه افراد شاغل می گردد.

زمانی که فصل برداشت محصول خواهد رسید افرادی از همین دست با ذخیره نقدینگی خود تا آن وقت، در پی خرید مستقیم از زراعت کنندگان می باشند. این گونه می توان با پایین ترین قیمت زعفران در ایران آن را به دست آورد.

وضعیت قیمت زعفران در ایران به صورت عمده

شاید تصور شود که قضیه فوق مشکلی نداشته و روال طبیعی کار همین است. اما باید گفت که این افراد با استفاده از روش فوق تنها به سود خود توجه داشته و بدون در نظر گرفتن مزد زحمات قشر کشاورز، این عمل را انجام می دهند. سپس اقدام به ذخیره سازی محصول نموده تا بازار های عرضه و داد و ستد را در اختیار خود گیرند و تعیین کننده نرخ های داخلی باشند.

مسائل این چنینی در نهایت بر کل بازار و پروسه تعیین نرخ اثر گذار بوده و می توانند مخاطرات بسیاری را برای افراد تاجر، عرضه کننده و حتی خریدار در آخر کار رقم بزنند.

متناسب ترین محدوده قیمت زعفران در ایران

وضعیت قیمت زعفران در ایران به صورت عمده

وقتی کالا از مراکز دست چندم خریداری گردد، قیمت متفاوت تری را نسبت به تهیه همان محصول در یک مرکز دست اول تجربه می نماید. این اختلاف به محل عرضه باز می گردد. در شیوه اول تعداد واسطه های بین تولید کننده و عرضه کننده بالا رفته و در هر جا به جایی مقداری افزایش نرخ به وجود می آید.

اما در مسیر دوم به علت انتقال مستقیم کالا از محل تهیه به مکان ارائه، هزینه ها به حداقل رسیده و همه افراد به اندازه و سهم خود از این کار سود می برند. در مراحل بعدی هم تاجران می توانند با عرضه در متناسب ترین قیمت زعفران در ایران میزان درآمد خود از این فعالیت اقتصادی را مشخص نمایند.

سوال داری، من اینجام!